Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace textu jako prostředek ke zlepšení dovednosti čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Vaněčková, Lucie ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Whitcroft, Ladislava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou spojenou s dovedností čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ) na 1. stupni ZŠ. Poukazuji na důležitost vizualizace vzdělávacího obsahu ve vyučovacím procesu a na různé formy grafických vizualizací textu, které žákům pomohou s porozuměním a osvojením probíraného učiva. Konkrétně se zaměřuji na texty z odborných předmětů přírodověda a vlastivěda, které jsou pro žáky s OMJ náročné především z důvodu velkého množství odborných pojmů i informací. V teoretické části podávám stručné informace o vzdělávání žáků s OMJ na českých školách, jejich problémech v českém jazyce, o dovednosti čtení s porozuměním, vizualizaci a možnostech grafických vizualizací. V praktické části jsem se rozhodla použít kvalitativní výzkum, konkrétně metodu případové studie. Ke sběru dat využívám metody zúčastněného pozorování a hloubkového rozhovoru s učitelem a žákem, kterému budu vytvářet pracovní listy s upravenými texty s využitím grafických vizualizací a sledovat a prověřovat jeho pokrok v osvojování slovní zásoby a probíraného učiva. Cílem diplomové práce je tedy zmapovat různé formy vizualizace textů, vhodně je využít při tvorbě pracovních listů, zařadit je do nácviku čtení s porozuměním a prokázat, že různé formy vizualizace pomáhají žákům s OMJ...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.